Hoe illustreer je een boek?
Juliette vertelt over haar werk als illustrator. De kinderen kunnen vragen stellen. Aan de hand van schetsen en mislukte tekeningen laat Juliette zien hoe ze een tekening maakt. Voorafgaand aan haar bezoek kan de klas een verhaal bedenken waar Juliette ter plekke een tekening bij maakt. Voor thema's en projecten kan in overleg het programma worden aangepast.
Duur
Ongeveer 1 uur
Benodigheden
- Flap-over
- Cd-speler en microfoon of Juliette neemt karaoke-set mee.
- beamer
Doelgroep
Middenbouw
Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs
Informatie & boeking
Tekenworkshop
Hoe teken je nou ogen, neus of een mond? Wat is het verschil tussen een sip of boos gezicht? Juliette legt het uit hoe eenvoudig je met stipjes of strepen een emotie kunt tekenen. Of hoe teken je dat iets heel groot en gevaarlijk is iets heel klein en kwetsbaar? Tips en trucs, sneltekenles in een uurtje!
Duur
Ongeveer 1 uur
Benodigheden
Flap-over
Doelgroep
Middenbouw
Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs.
Informatie & boeking
Teken- en vertelvoorstelling met Vivian den Hollander over Spekkie en Sproet.
Vivian leest voor en Juliette tekent erbij. Over de spannende avonturen van Spekkie en Sproet, Juliette zingt het Spekkie en Sproet lied. De klassen krijgen een poster, kleurplaten en een kaart van Spekkie en Sproet mee.
Duur
Ongeveer 1 uur
Benodigheden
- Flap-over
- cd-speler en microfoon
Doelgroep
Middenbouw
- Geschikt voor grotere groepen.
- Deze lezing is gezien het interactieve en visuele uitgangspunt ook zeer geschikt voor speciaal onderwijs.
Informatie & boeking